Väntan, nej tack!

Död och  elände drabbade många i Sverige idag. En olycka på spåret där två personer blev påkörda av tåget vid Karlberg ledde till grava förseningar och inställningar i hela tågnätet från Stockholm. Min pendel från Nynäs gick som vanligt, men kunde inte fortsätta från Sthlm C som vanligt utan fick vända om. Det brydde inte jag mig om, som skulle av där. Men två och en halv timmes väntan på regionaltågen senare brydde jag mig! Varför SJ inte satte in bussar förstår jag inte, lika lite som varför de väljer att flytta fram avgångstiden tio minuter i taget, i flera timmar. Seriöst. Lika bra att flytta en längre stund från början så folk sitter stå och glo utan att våga gå ifrån, ifall tåget skulle komma.
Och jag, som med halva framtiden i insats, måste skriva klart min uppsats innan måndag får så klart panik.Att sitta på en stentrapp bland vad osm verkar tusen andra personer gör inga underverk för koncentrationen och analysförmågan, men jag ger ändå en eloget ill mig själv som försökte och faktiskt lyckades skriva två rader. Jag såg framför mig hur hela lärarensemblen från Tema Genus kom fram ur folkmassan och ifrågasatte mitt "val" att vänta på tåg istället för att plugga, och vad skulle jag säga då? Nej, livlig fantasi har jag ibland, men ingen kreativitet när det gäller giltiga ursäkter. Eller?

Häromdagen hittade jag en lapp med prenumerationserbjudande på en historiatidning. Det var bra, men tiden när en behöver vänta för att få sådana erbjudanden känns rätt ute. Hos Tidningskungen är det alltid erbjudade på typ alla tidningar, vilket är helt kanon!

Där har SJ något att lära, människor vill inte vänta.

Tidningskungen vs. SJ, ett - noll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0