Ren eller smutsig.


Halva veckan har passerat, allt annat än obemärkt. Födelsedag, kalas upphöjt i två och jobbajobba. Driver debatter/diskussioner dagligen med två andra vikarier på jobbet, på temat "queer" och religion. Det handlar mest om fördomar, egentligen. Hur som, visste inte den ena vad queer betydde, och jag orkade inte förklara utan sa att det var en önskan om att alla bara fick vara som de är och vill vara, utan att det spelar någon social roll att inte vara hegemonisk eller att en döms för det. Att en får vara som en vill och det är okej, med andra ord.
Så när jag fyllde fick jag en present som var queer.
Det var en tvål.
"??" sa jag.
"Ja, den är queer. Så kan en välja om en vill vara ren eller smutsig. Queert!"

Jag var nöjd!

Imorgon ska jag ultrajobba, komma en timme tidigare till jobbet för att hinna med tåget till.... QUEERTOPIA!
Halleluja moment alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0