Tänka sig vad tiden går

Min mamma fyller femtio år!

Eller igår, blir det nu. Är i Örebro och har firat hela kvällen. Middag med släkten på fin restaurang, skitgrym mat även för veganen jag, till och med efterrätt minsann! Oerhört trevligt.
Mor fick massa presenter, blommor och kort. För att inte tala om samtal i tid och otid! Roligast var de gamla bekanta från när en annan var barn som hörde av sig efter flera år och sa grattis. Så går det när man har annons i tidningen!

Var även in en sväng på sjukhuset och hälsade på nära släkting som åkt in, de vet inte exakt vad felet var men något stroke-liknande tydligen. Sånt är svårt att ta när man är 90, men hon klarade sig rätt bra ändå. Tack gud i himmelen och fan och hans moster!! En del gamla minnen pratade vi om, till exempel när jag och söstra mi hällde ut jättemycket diskmedel på köksgolvet och åkte kana i timmar. Det sved efteråt, kan jag säga, men köksgolvet blev superrent!
Ah, vilka tider! (Vi var alltså barn, reds. anm.)

Imorgon ska jag åka hem till Linkan igen. Dags att börja plugga inför sista tentan på måndag kanske.. En hel termins grammatik som ska sitta som ett smäck, I don't think so! Bör även söka diverse nya kurser inför hösten, men fy sjuttsingen för att plugga alltså. Ich will das nicht!

Planeringsmöte inför starten av stödgruppen för transpersoner går även av stapeln snartsnart, vilket är fantastiskt. Vi ska få igång detta snarast möjligt, och det känns som att vi kommer lyckas! Fantastiskt att träffa på folk som brinner för samma sak som en själv och kan engagera sig. Redan i förväg har jag tagit emot beröm från flera håll bara för idén, och när den nu börjar sättas i verket känns det kanoners.
Kontakter skapas! Nätverk byggs! Behov finnes!

Nu är det slappa av-dags. Nästan halv två på natten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0