Katarra.

Jag vet inte riktigt vari problemet ligger, men jag tror att det helt enkelt är en brist på insikt, förståelse för andra än en själv och uppdatering. Det känns i alla fall som att det är därför ”den vanliga världen” inte är så välkomnande för personer som mig själv. T.ex. på sommarjobbet jag har nu. Där är alla trevliga och hej och hå, men HBTQ-kompetensen ligger långt under noll. I smyg har jag tagit upp ämnet några gånger, och så sent som idag när jag sa att det kanske finns folk som känner att de måste smyga med sin identitet på grund av jargongen här på jobbet, så fick jag till svar att ”på jobbet jobbar man, då pratar man inte om sånt”.

Jag har fått magkatarr.

Imorgon åker jag till Pride istället. Där behöver man i alla fall inte skämmas. (Lägg märke till den dåliga ordvitsen).

I övrigt kan meddelas att jag sagt upp mitt nuvarande boende och alldeles snart blir centrumbo.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0