Lekis eller uni?

Får du en kick av att vara trångsynt?

Efter att ha skrivit färdigt hemtentamen och lämnat partnern på stationen vaknade jag upp och insåg att det finns en verklighet, som jag inte hade planerat. Det var värst.

Var på en långpromenad idag, längs Stångån och upp till slussarna. Det är fint där. Ett gäng öar i ån som tydligen kallas Hawaii. Haha. Vad kul.

Efter ett oerhört långt och dyrt samtal med min kära Mor har jag lärt mig att när en blir förolämpad som människa här på jorden, ska en inte ta illa vid sig och visa det genom aggressivitet eller skälla tillbaka eller liknande, utan en ska lugnt och sakligt säga att nu blev jag ledsen och det är inte bra att bete sig på det här sättet. För så gör de på förskolan och där funkar det. Varför går inte jag på lekis längre?

Look inside, look inside your tiny mind, then look a bit harder
Cause we're so uninspired, so sick and tired, of all the hatred you harbour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0