Tillbaka till 70-talet!

Så har en fantastisk helg förlöpt. Den inleddes med fullpackad buss till Stockholm, tricken till Hökis, käk på Tessalonki och sedan, sedan mina damer och herrar och alla däremellan, blev det en tidsresa tillbaka till 70-talet: KONSERT MED UK SUBS OCH THE VIBRATORS!
Det var så fett ös djävla bra att jag nästan svimmade. Kan även ha berott på att hela gänget slängde sig in i mosh pit-en och röjde järnet. Jag har fortfarande blåmärken.
Jag kan vare sig förstå eller acceptera att jag inte var ung 77-79, när allt bra hände. Musikmässigt. Tänk vad bra det hade passat mig.
Lördagen gick inte av för hackor den heller. Möttes upp med Alice och hade sightseeing, d.v.s. åkte till Vasamuséet. Vi var där i flera timmar, och det var så himla romantiskt. Jag blev tårögd när jag läste om bärgningen av skeppet. Så fantastiskt!
Sedan blev det middag, fika och middag igen, innan jag lämnade Alice och drog till bushen mitt i natten. Kan inte fatta att vi inte kommer ses på hundra år, hur kan man lämna Sverige för Berlin? Jag har all förståelse.
I övrigt har tusentals saker hänt i livet. Har börjat plugga språk igen, samtidigt som genusen så klart fortsätter. Engagerar mig i nationell organisation, ska ta över systemet och minska Stockholmsbaseringen är min plan. Den har redan satts i verket, genom mitt inträde i styrelsen. Och alla andras med, så klart. Känns askul.
Snart är det semester, har iofs inte haft en ledig helg på två månader för att jag rest så mycket, men resa kan en inte göra för mycket. Ska med Jacky till Ön och hälsa på, sista chansen innan Schwes flyr till annan ö, som är betydligt större.
Nu är det dags för plugg och förberedelse inför lokalt styrelsemöte. Helst vill jag dock hem och sova, en bristvara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0