Tillbaka.


Andra dagen på nya jobbet idag, allt gick snett.
Det började med att mina glasögon knäcktes och i desperata huvudvärksförsök att
laga dem kom jag försent, vilket förstås inte uppskattades.

Sedan fick jag muskelvärk strax efter att jag börjat jobba,
det borde vara förbjudet att arbeta över axelhöjd (säger "dvärgen" här).
Sorterade posten innan jag och ord. arb. for i väg och började dela ut brev.
Under dagen blev vi jagade av två personer som fått fel post (mitt fel).
jag passade även på att köra fel ett par gånger så pass att min handledare fick leta efter mig.
Jag jobbar i en labyrint! Eller ett bostadsområde, men det är ungefär samma i detta fall.

Efter jobbet trampade jag för kung och fosterland till stan för att klaga över brillorna
hos optikern innan jag började mitt andra jobb.
Med andra ord har jag jobbat 13 timmar i sträck idag.
Gissningsvis försöker jag ta igen förlorad arbetstid då jag varit arbetslös. Jag menar arbetssökande.

Förra veckan var jag på semester. Åkte på ett läger för unga transpersoner som RFSL Ungdom anordnade.
Det var frihet.
Ren, äkta frihet!

Tack som fan, alla som var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0